Vamos a La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Bas en Emily - WaarBenJij.nu Vamos a La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Bas en Emily - WaarBenJij.nu

Vamos a La Fortuna

Blijf op de hoogte en volg Bas en Emily

07 November 2018 | Costa Rica, Fortuna

¡Hola gentes!
¿Como te va?
Estamos bien

Dinsdag was de planning dat we ‘s ochtends naar de Poas vulkaan zouden gaan, alleen kwamen we er de avond van te voren achter dat je voor het park waar de vulkaan in ligt van te voren tickets moest bestellen en dat dat in zou houden dat dat je op een vastgesteld moment 3 kwartier de tijd had om naar de krater te lopen daar foto’s maken en weer terug lopen.
Maargoed dat was nog best veel gedoe dus besloten we maar iets anders te plannen.
‘s Ochtends zijn we, via dezelfde hobbelige weg als naar de eerste waterval van de dag ervoor, naar Laguna Rio Cuatro gereden. De weg vanaf de main road hiernaartoe was echter geheel onverhard en dan niet de categorie grevel maar de categorie kuilen, keien en andere stenen. Dit was een heel mooi meer wat zo goed als geheel verlaten was, we zijn maar 5 andere mensen tegen gekomen.
Hierna zijn we op weg gegaan naar La Fortuna. Dit was een rit van ongeveer 2 uurtjes met heel veel bochten. Het is hier de hoofdweg maar zo voelt het niet altijd.
Aangekomen in La Fortuna waren we vrij vroeg bij onze accommodatie, maar gelukkig konden we wel al inchecken.
Omdat het nog zo vroeg was zijn we naar Catarata Rio Fortuna (catarata is Spaans voor waterval) gereden en hebben we er een verfrissende duik genomen. Wat alleen niet te voorspellen was was dat het ineens tropisch begon te hozen. We waren dan wel al nat van de duik in het water maar hierdoor werden onze droge kleren en andere spullen binnen een paar seconden drijfnat.
Terug bij de lodge hebben we eerst maar droge kletren aangedaan waarna we bij het restaurant zijn gaan eten.

Vandaag (voor ons nog steeds woensdag) zijn we na een goed ontbijt richting de andere kant van de vulkaan Arenal gereden om daar een wandeling te maken over het lavaveld dat in 1968 daar is gevormd na een uitbarsting. De uitbarsting van 1968 was een heftige en na 4 eeuwen niks van zich te hebben laten horen, ook zeer onverwacht en dodelijk.
Om echter bij het begin van de wandeling te komen moesten we door wegwerkzaamheden een stuk omrijden. Dit hield in dat we een 5 tal kilometers over een onverharde weg moesten rijden van kuilen en keien. De vulkaan was aan de kant van onze lodge minder goed te zien door de bewolking, gelukkig was het aan de andere kant minder bewolkt. Tijdens de stevige wandeling werden we meerdere malen beloond met zeer mooie uitzichtpunten op zowel de vulkaan als het Arenal meer.
Alsof we nog niet genoeg kilometers in onze benen hadden besloten we om nog meer dan 3 km te wandelen over de “Hanging Bridges”.
Na deze wandeling met ook weer heel mooie uitzichten hebben we heerlijk geluncht.
Om van deze stevige wandelingen bij te komen en af te koelen zijn we terug bij de lodge lekker het zwembad ingedoken.
Om deze geslaagde dag af te sluiten zijn we heerlijk wezen eten bij Rancho Perla net buiten La Fortuna.
En natuurlijk werd deze dag ook weer op z’n Costa-Ricaans weggespoeld met een tropische hoosbui.

Hasta luego amigos

• 08 November 2018 - 08:02

Ron En Ingrid:

Hoi,
    Weer een leuk verslag met vel plezier gelezen.
    Is de vulkaan nog aktief?

• 08 November 2018 - 16:45

M&F:

Hallo BE39,
    Weer mooie belevenissen.
    Zwemmen bij een waterval en wandelen over gestold lava, dat lukt hier niet tenzij de Floriade het als attractie gaat bieden ;-(
    Wandelen kan hier gelukkig heel goed en zelfs een hangende brug hebben we ook (bij de Kemphaan ;-).

Diviértete en los próximos días!