Leg work-out in Zion & Bryce - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Bas en Emily - WaarBenJij.nu Leg work-out in Zion & Bryce - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Bas en Emily - WaarBenJij.nu

Leg work-out in Zion & Bryce

Door: B&E

Blijf op de hoogte en volg Bas en Emily

10 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

De ochtend van 9 oktober begon lekker warm in Las Vegas en zijn we nog even wezen zwemmen voordat we richting de Hooverdam gingen.
Deze boogdam in de Colorado rivier op de grens van Nevada en Arizona, is zeer indrukwekkend om in het echt te zien.
Helaas moesten we dezelfde weg weer terug rijden naar Las Vegas om zo in de richting van Zion te komen. Een klein uurtje van Zion National Park, hebben we op een camping aan Quail Creek overnacht. Ondertussen was de wind aardig opgestoken en heeft het de hele nacht goed gespookt.

De volgende morgen zijn we in alle vroegte een nog koude Zion NP ingegaan.
De bedoeling was om de bekendste route te gaan lopen, Angels Landing. Ondanks de waarschuwingen dat er vele mensen zijn omgekomen op de route omdat ze van de cliffs zijn gevallen, hebben we de route toch helemaal gelopen/geklommen.
De Angels Landing trail begint aan het einde van een andere trail, die al best stijl en ongeveer 3km is. Na dit eerste stuk komt het lastiger stuk naar Angels Landing, een 1,8km gevorderden route over een smalle richel met flink stijle cliffs. De temperatuur was ook goed opgelopen naar een graad of 20.

Vanwege de hoogte van de camper hadden we een permit nodig om door de tunnel te mogen, deze werd voor ons even eenrichtingsverkeer gemaakt zodat we door het midden van de Tunnel konden rijden. Eenmaal hierdoor heen konden we onze weg voortzetten richting de Bryce Canyon. Aangekomen in Bryce Canyon City hebben we onze camper geparkeerd op een camping en kwamen we erachter dat de temperatuur was gedaald tot onder het vriespunt! *ijspegel aan neus*
Gelukkig hadden we wel truien en joggingbroek mee en die hebben we dan ook maar goed gebruikt.

Met - 6 op de teller zijn we 's ochtends richting "Sunrise point" in Bryce Canyon National Park gereden. Na een paar minuten buiten om foto's te maken van de zonsopkomst waren onze handen bevroren en konden we wel een kop warme koffie gebruiken. In het eind van de ochtend zijn we met de shuttle weer het park in gegaan om verschillende trail te lopen door de Canyon. We hebben er de Navajo loop trail en de Queens garden trail, samen goed voor zo'n 6km, gelopen(heel veel rust gunnen we onze benen niet). Het verschil tussen in de zon en in de schaduw zal zo'n 10 graden zijn geweest, hierdoor moest de jas vaak aan en uit. Om de dag goed af te sluiten hoorde er natuurlijk ook nog een zonsondergang foto bij van de Bryce. Echter zou de shuttle dan niet meer rijden (ps: in tijden dat de shuttlebus rijd mogen rv's niet in het park parkeren) dus moesten we eerder het park al uit om de camper te pakken en de rv bij het uitzichtspunt te parkeren. Na de zonsondergang lekker van een buffet genoten bij Ruby's Inn. Nu tijd om de koude nacht weer te doorstaan.

• 12 Oktober 2019 - 11:30

Ingrid En Ron:

Wat een prachtige omgeving daar. Leuk om de omgeving weer terug te zien op jullie foto's.
    Die wandeling van Zion zag er wel spannend uit en gelukkig hebben jullie heelhuids de top bereikt.