Canyon hopping - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Bas en Emily - WaarBenJij.nu Canyon hopping - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Bas en Emily - WaarBenJij.nu

Canyon hopping

Door: B&E

Blijf op de hoogte en volg Bas en Emily

14 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Alsof één zonsopkomst in de Bryce Canyon niet genoeg was, zijn we de volgende morgen weer vroeg opgestaan voor een herkansing. Na een mooie zonsopkomst hebben we het koude Bryce verlaten en zijn we richting Lake Powell in Arizona gereden. Even opletten omdat de klok hier weer een uur terug ging.
In Page hebben we het dorpje even verkend en de Glen Canyon Dam bezocht. 's Nachts hebben we op het strand aan Lake Powell gestaan. Het was wel even een uitdaging om met de RV bij het water te komen aangezien het zand erg los was. Ook hier hebben wij van een mooie zonsondergang kunnen genieten. De volgende morgen hebben we de beste route over het strand gekozen en zijn we doorgereden naar de Antelope Canyon. Hier hebben we een tour door de Canyon gedaan, het was echt super mooi om het licht langs de golvende rotsen te zien.
Ondertussen was het het warmst van de dag en hebben we maar even een Frozen Yoghurt genomen, om af te koelen en omdat we het gewoon lekker vonden.
Voordat we Page zouden verlaten moesten we natuurlijk ook de Horseshoe Bend hebben gezien. Een door een meanderende Colorado rivier uitgesleten canyon.
Next stop: the Grand Canyon. Dit was nog zo'n 2 uur rijden waardoor de zon al achter de horizon verdwenen was toen we er aankwamen. Zo zijn we het park doorgereden op zoek naar een camping zonder iets van de Canyon te hebben kunnen zien. Helaas waren de campings in het park al vol dus hebben we op een camping in Tusayan gestaan, zo'n 15min van de Grand Canyon vandaan.
Gisteren (14okt) zijn we voor de verandering weer vroeg achter het stuur gekropen om de zonsopkomst te bekijken in de canyon. Nadat de zon op was gekomen, was het nog zo vroeg dat er nog niks open was in het park. Daarom zijn we eerst alle uitzichtpunten, waar we konden parkeren, langs gegaan opweg naar de Desert View Watchtower.
Hier heb je vanuit een oud lijkende toren een super uitzicht op een heel groot deel van de Grand Canyon.
Terug bij het Visitor Center hebben we de shuttlebus genomen naar het begin punt van de South Kaibab Trail. Het was alweer het begin van de middag en goed opgewarmd. De gehele trail zou zo'n 4 tot 6 uur duren, maar gelukkig hebben ze er ook een verkorte route die loopt tot het zogenaamde "Ooh Aah point". Dit was een 3km heen en weer route met zo'n 130m hoogteverschil, waar we 2 uur (incl foto's maken) over hebben gedaan.
Ook nu waren de campings in het park weer vol of gesloten, dus zijn we eerst maar de zonsondergang gaan bekijken. Vanacht hebben we net buiten het national park in het Kaibab National Forrest wild gekampeerd. Ps dit mag in national forrests, maar niet in nationale parken.

• 15 Oktober 2019 - 23:28

M&F:

Mooie reisverslagen en foto's. Leuk om zo op afstand mee te reizen. Met zoveel fraaie uitzichten zal het camerageheugenkaartje nokvol zitten bij terugkomst. We vragen ons af hoe jullie de foto (selfie?) bij de Horseshoe Canyon hebben gemaakt. Happy trails verder!