We are still alive :P - Reisverslag uit Okeechobee, Verenigde Staten van Bas en Emily - WaarBenJij.nu We are still alive :P - Reisverslag uit Okeechobee, Verenigde Staten van Bas en Emily - WaarBenJij.nu

We are still alive :P

Blijf op de hoogte en volg Bas en Emily

13 November 2015 | Verenigde Staten, Okeechobee

Na 5 dagen stilte werd het maar weer eens tijd dat we iets van ons laten horen. Zondagochtend begon het zeer regenachtig in Jacksonville. Behalve dat was ook nog eens alles dicht daar. Vanuit Jacksonville zijn we doorgereden richting St. Augustine. Aangezien het nog steeds regende hebben we bij Whetstone Chocolate Factory een tour gevolgd. Hier hebben we veel geleerd over hoe chocolade wordt gemaakt en welke machines ze hiervoor gebruiken/gebruikte. Tijdens de tour konden we verschillende soorten chocolade proeven (wit, melk, puur). Na afloop van de tour was het eindelijk opgeklaard in St. Augustine en hebben we een kijkje genomen in het historische dorpje waaronder de bridge of lions. Hierna zijn we nog even naar het Lighthouse geweest waarna we onder het genot van een pizza naar een slaapplek hebben gezocht. Dit werd een motel bij Ormond Beach.

Maandagochtend hadden we besloten om nog een extra nacht aan het motel te plakken en zijn we rusig richting Daytona vertrokken. Om 10:00 hebben we een all-access tour gevolgd bij Daytona Speedway. Hier kregen we een rondleiding langs het circuit, kijkje in de garages, nieuwe tribunes en mochten we nog bij de start/finishlijn de baan op. Deze lijn ligt in een flauwe kom bocht van 18 graden (wat al aardig stijl is) en de 2 andere bochten hebben een hoek van maar liefst 31 graden. Na de tour zijn we met de auto het strand op gegaan, Worlds most famous Daytona Beach. Hier zijn we langs verschillende winkeltjes gelopen en op het strand nog een lekker broodje gegeten. Aan het eind van de middag zijn we nog even doorgereden naar het Lighthouse.

De volgende ochtend zijn we weer begonnen met een verse wafel. Hierna zijn we nog even teruggeweest in Daytona en zijn we vervolgens richting Blue Springs State Park vertrokken. Dit park is de overwinteringsplek voor vele manatees. Na een kleine wandeling naar de Spring(s) zelf hebben we nog een manatee gespot in het zwemgedeelte. Hiernaast lag er ook nog een alligator op een opgevallen boomstam te zonnen. Nadat we Blue Springs State Park hadden bekeken zijn we richting Wekiwa Springs State Park vertrokken om daar te camperen. Op de camping hebben we wat kip op de bbq gelegd en onze eigen salade gemaakt met stokbrood erbij.

De volgende dag zijn we begonnen met een ochtendwandeling door Wekiwa Park, waar Bas ook nog even het water is ingeweest.
Rond het middaguur zijn we richting Orlando gereden, waar we onderweg zijn gestopt bij een garage aangezien het dashboard lampje begon te branden van een te lage bandenspanning. In Orlando hebben we bij de Starbucks nog even genoten van een heerlijke koffie. Hierna zijn we richting een motel vertrokken in Kissimee. In de avond hebben we bij Dollar Tree gezocht naar magnetronvoedsel. Dit werd Spinazie en een hot&spicy vlees/bonen burrito.

Gisteren zijn we vroeg vertrokken richting Kennedy Space Center. Hier hebben we o.a. twee 3D films bekeken, tientallen raketten gezien, een bustour gedaan richting launchpads en het vehicle assamble building (VAB) en de Atlantis Space Shuttle van dichtbij gezien. Sinds de laatste Space Shuttle Missie in 2011 zijn alle astronauten vanuit Rusland de ruimte ingeweest, maar als het goed is zullen over een paar jaar de eerste astronauten ook weer vanuit Amerika de ruimte ingaan. Ook zijn ze weer bezig met het plannen van bemande missies naar de maan, astroïden en in de jaren 30 van deze eeuw missies naar Mars. Dit zijn natuurlijk plannen maar ze gaan de goede kant op.

Na een lange dag bij KSC moesten we nog twee uur rijden naar een camping in the middle of nowhere. Dit lukte verre van niet voor het donker dus moesten we de code hebben van het hek en hebben we de tent niet meer opgezet. Dat was dus weer een nacht in de auto doorbrengen.

Je raadt het nooit maar vanochtend begon het dashboard lampje weer te branden wegens een te lage bandingspanning. En de oorzaak is blijkbaar een schroef in de band.  Op naar een garage!

• 14 November 2015 - 20:12

M&S:

Daytona Speedway zou je eigenlijk op de motor een keertje moeten kunnen rondrijden Bas. Maar er was blijkbaar genoeg te beleven. De songs blijven ook komen: "I Dreamed I Saw St. Augustine"van Bob Dylan (1967). Op naar het volgende muzikale stadje! Veel plezier en groeten.