Some new adventures - Reisverslag uit Dunnellon, Verenigde Staten van Bas en Emily - WaarBenJij.nu Some new adventures - Reisverslag uit Dunnellon, Verenigde Staten van Bas en Emily - WaarBenJij.nu

Some new adventures

Blijf op de hoogte en volg Bas en Emily

05 November 2015 | Verenigde Staten, Dunnellon

Dinsdagmorgen zijn we weer teruggereden naar Sanibel Island. Hier hebben we voor twee uur een kayak gehuurd en de commodore creek kayak trail gedaan in Tarpon Bay. Na het kayakken hebben we weer genoten van een frozen yoghurt. Vervolgens hebben we nog een verkoelende duik genomen bij Lighthouse Beach. Na Sanibel Island hebben we ruim 3 uur gereden (incl. files) naar een motel in St. Petersburg. Helemaal uitgeput van het kayakken, zwemmen en de lange rit hadden we aardig wat trek. Gelukkig was naast het motel een Salem's Gyros and Subs.

Na een prima nacht zijn we de volgende ochtend richting Honeymoon Island gereden. Om het park in te komen hebben we 6 dollar betaald waarvoor we 3 schilpadden hebben gezien en 20 nieuwe muggenbulten hebben gekregen. Daarnaast hebben we wel kunnen genieten van wat mooie uitzichtspunten en het strand. Toen we last begonnen te krijgen van de vele muggen zijn we maar snel de auto ingestapt en hebben we het eiland verlaten.

Onderweg naar onze volgende slaapplek werden we nog bijna vergast door een auto waar enorm veel witte rook uitkwam. Wat hier precies aan de hand was weten we helaas niet. Uiteindelijk zijn we toch levend aangekomen bij Hillborough River State Park. Bij dit park hebben we onze tent opgezet en hebben we nog een heerlijke wandeling gemaakt over de River Rapids Trail. Wat een mooi park! Deze trail loopt langs de Hillsborough River. Deze rivier begint bij de Green Swamp en loopt voor 54 miles (87 km) naar Tampa Bay. Volgens geologische bevindingen stroomt deze rivier al 27.000 jaar. In de rivier waren verschillende stroomversnellingen te zien welke heel zeldzaam schijnen te zijn in Florida. Iets voorbij de stroomversnellingen zagen we toevallig nog een Alligator op de kant liggen.

Eenmaal terug bij de tent was het al behoorlijk donker (18:30). In de tent hebben we gezellig gegeten en nog een spelletje gespeeld. Om 20:30 waren we van plan om lekker vroeg te slapen. 2 uur later lagen we echter op de harde grond, aangezien ons luchtbed het had begeven en was leeggelopen. Uiteindelijk hebben we onze nacht voortgezet in de auto naast de tent.

Vanmorgen (donderdag) zijn we na het ontbijt nog even wezen zwemmen in het mooie zwembad dat in het park ligt. Hierna zijn we opweg gegaan naar het Rainbow springs state park.
Eerst nog maar even de walmart bezocht om een nieuw luchtbed te kopen! Hopelijk houdt die het vanavond wel uit.

Ineens moesten we onderweg naar het park nog een offroad D-tour nemen omdat de aanhanger van een pick-up op z'n kop was gegaan en een stuk van het asfalt weg had geschraapt.

Greetings from West Florida

• 05 November 2015 - 21:51

Ron:

Hoi,
    Jullie maken wel wat mee daar en dan ook nog moeten slapen in de auto.
    Die luchtbedjes zijn ook echt niks. Blijkbaar ook die daar in de US
    Ze gaan ook altijd lek wanneer je erg moe bent.
    Beter is een self inflating mat die kunnen niet lek gaan.
    Nou nog veel plezier daar en we wachten weer op jullie volgende verslag.

• 06 November 2015 - 17:58

M&S:

Mooie avonturen! Voor 6 dollar mag je wel wat meer schildpadjes en zeker tientallen meer muggen verwachten. Je kunt het park sue-en voor wanprestatie ;-). De witte rook uit een auto kan meerdere oorzaken hebben: een versleten motor of het is een stoomauto of er zit een bestuurder dikke Havana's te roken of het is de pausmobiel met een nieuwe paus.
    Petje af voor jullie sportieve activiteiten, ga zo door én met het schrijven.