Here we are - Miami - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van Bas en Emily - WaarBenJij.nu Here we are - Miami - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van Bas en Emily - WaarBenJij.nu

Here we are - Miami

Door: B.E

Blijf op de hoogte en volg Bas en Emily

29 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Florida City

Hola,

Wat een toeval, komen we in alle vroegte Lisanne (Emily's nicht) tegen op Schiphol en laat ze nou net dezelfde vlucht naar Londen Heathrow hebben.

Wij zijn gister aan het einde van de middag aangekomen in Miami (16:50 lokale tijd). Wat een vlucht hebben wij gehad en dan niet in slechte zin :).
Het begon met luxe tabletschermpjes waarop we films, series, muziek, e-book, spelletjes, vluchtinformatie etc konden bekijken. Aan het begin van de vlucht kregen we wat te drinken met een zakje mini pretzels. Vrij snel daarna kregen we een lunchpakket bestaande uit een warme maaltijd (kip met aardappelpuree en broccoli), salade, kersentaartje, zoet broodje en crackers. En alsof dat nog niet genoeg was kregen we als laatste nog een ijsje, spinazie/rode ui/fetta empanada en een abrikoze/mango/cocosnoot cakeje.

Na vele controles, zowel op Schiphol, Londen Heathrow en Miami International Airport konden we dan eindelijk de bagage ophalen. We zagen er niet verdacht genoeg uit dus onze bagage hoefde niet extra gecheckt te worden. Na een vrij lange tijd gewacht te hebben op de shuttle bus, kwamen we aan op onze eerste overnachtingsplaats. Wauw, wat een kamer! En wat een bed, we zijn elkaar 2x kwijtgeraakt. Haha geintje :P.

De volgende morgen begonnen we met een Amerikaans ontbijt met pancakes. Wat kunnen de Amerikanen eten!! borden vol met bacon worden 's ochtends vroeg naar binnen geschoven.

Om 10:30 werden we met de shuttlebus naar de airport gebracht waar we de auto hebben opgehaald. De auto die we hoorde te krijgen (Ford Fiesta) was niet beschikbaar waardoor we een luxere auto tot onze beschikking kregen (Nissan Sentra). De Amerikaanse rijstijl is nog niet geheel te vatten. Toeteren is hier de normaalste zaak van de wereld, evenals bellen met de telefoon in de hand, rechts inhalen en hard rijden.

Na ruim twee uur tevergeefs getracht te hebben de Allapattah baptist church te vinden waar opa en oma Tebeest zijn getrouwd, zijn we doorgereden naar Miami Beach. Zulke mooie stranden en zo weinig mensen. Onderweg naar de tweede Inn in Florida City, Homestead hebben we voor het eerst bij Taco Bell gegeten. Omnomnom!

Op naar de Florida Keys!

Groetjes uit het warme en vochtige Florida :)

• 29 Oktober 2015 - 08:55

M&F:

Hallo Emily en Bas,

Leuk van jullie belevenissen te horen en te zien.
    Mooie deal met de huurauto.
    De wegmanieren zijn wel anders dan wat wij gewend zijn, waarschijnlijk is het de Cubaanse invloed.
    Jammer dat de kerk niet gevonden is, misschien heet die nu anders.
    Veel plezier in de volgende vakantie-etappes!

groetjes,
    M&F

• 29 Oktober 2015 - 17:31

Lisanne:

Hahaha, dat was zeker toevallig :)
    Goed om te lezen dat ook de tweede vlucht fijn was!
    Heel veel plezier daar en ben benieuwd naar jullie komende avonturen.
    Xx