KeyWest en muggenzifters - Reisverslag uit Everglades City, Verenigde Staten van Bas en Emily - WaarBenJij.nu KeyWest en muggenzifters - Reisverslag uit Everglades City, Verenigde Staten van Bas en Emily - WaarBenJij.nu

KeyWest en muggenzifters

Blijf op de hoogte en volg Bas en Emily

01 November 2015 | Verenigde Staten, Everglades City

Hi, how are you?

Wij zeggen "goeiedag" tegen elkaar maar hier vraagt iedereen als eerste hoe het met je gaat.

De afgelopen twee dagen zijn we op de Florida Keys geweest. Voordat we daar naartoe gingen hebben we eerst een tent gekocht. De camping waar we 2 nachten verbleven was op de Knights Key.

Op weg naar de camping toe hebben we verschillende tussenstops gemaakt. Bij Key Largo hebben we van de eerste Key Lime Pie genoten bij 'Blonde Giraffe Key Lime Pie Factory'. Deze award winning Key Lime Pie is al 18 jaar de best verkozen Pie van the Keys en was vroeger gelokaliseerd in Key West. Na een overheerlijk stukje taart hebben we bij Islamorada een verkoelende duik genomen.

De tent was gemakkelijk op te zetten, bijna net zo makkelijk als een 'pop-up' tent.

De volgende morgen zijn we vroeg richting het Dolphin Research Center gereden. Hier hebben we informatie verkregen over wat voor onderzoek ze daar doen zoals: sociale omgang tussen dolfijnen zelf en dolfijnen en de mens, maar ook hoe slim dolfijnen nu echt zijn. Verder heeft Emily nog kennisgemaakt met Pandora, een 16-jarige vrouwelijke dolfijn en moeder van een baby-dolfijn.

Na Dolphin Research Center zijn we op weg gegaan naar Key West, niet wetende dat we in een groot gek halloween festival terecht zouden komen!
Onderweg naar Key West hebben we van de mooiste uitzichten genoten, over de 7 miles (11km) brug gereden en een supergrote leguaan midden op de weg zien staan (sorry, hier hebben we helaas geen foto van). Eenmaal in Key West hebben we de auto kunnen parkeren vlak bij The Southernmost Point, maar 90 miles van Cuba vandaan. In het meest levendige straatje liepen de mensen in de meest krankzinnige pakjes (als ze al wat aan hadden). Crazy Americans!

Natuurlijk hebben we op Key West genoten van de zonsondergang. Nadat de zon onder was hebben we gegeten bij het luxe New York Pasta Garden. Van het huis kregen we een "massive" glas ijsblokjes met water en knoflook/parmazaanse kaas broodbolletjes. Na een lekkere grilled chicken ceaser salad en een overheerlijke chicken marinara pasta hebben we de avond afgesloten met een Key Lime Pie!. Omnomnom
Dit alles geserveerd door een eigen ober en in het gezelschap van drie papegaaien. Voor we weg gingen kroop er nog een kakketoe op Emily's arm.

Vanochtend (zaterdag) zijn we The Keys afgereden, maar niet zonder nog een keer te stoppen bij The Key Lime Pie Factory om nog een stukje pie te eten en een frozen key lime pie te proberen. Omnomnom!

Eenmaal bij de Everglades hebben we de eerste alligators al gezien. Hierna zijn we doorgereden naar een camping waar we wilden gaan staan. Een seconde de deur open en gelijk de auto vol met muggen. Voordat we de muggenspray hadden gevonden begon het 'cats and dogs' te regenen. De tent opzetten ging het dus niet worden. Gelukkig konden we ons geld terug krijgen van de kampeereigenaar. Dit betekende dat we vervolgens weer een plaag aan muggen moesten verjagen. Blijkbaar vonden de muggen Bas wel erg lekker. Bij twintig muggenbulten zijn we maar gestopt met tellen. Bij Emily kwamen we niet verder dan vier. Er zat even niks anders op dan hulp in te schakelen van het thuisfront (Marcel en Ron). Gelukkig konden zij een motel voor ons zoeken in Napels. Morgen moeten we wel weer een redelijk stuk terugrijden om een everglades tour te doen. Hopelijk overleven we de muggenplaag!

Nu we net een beetje beginnen te wennen aan het klimaat en het tijdsverschil gaat vanacht bij ons de klok een uur terug.

Helaas zal het waarschijnlijk niet mogelijk zijn om foto's te uploaden aangezien de laptop 'vrij weinig' doet.  ▪_▪'

Greetings from the USA

PS de foto's houden jullie tegoed ;)

• 01 November 2015 - 15:39

M&F:

Hallo Emily en Bas,

Jullie hebben al heel wat beleefd in een paar dagen tijd.
    Dat lekkere eten maakt wel jaloers, de muggen niet!
    Hoewel beter 40 muggenbeten dan eentje van een alligator ;-)
    Nog veel plezier toegewenst en vooral doorgaan met jullie reisverhalen.

groetjes,
    M&F
    p.s. Key Largo is ook bekend van de filmklassieker met Humphrey Bogart.