Terug bij af - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van Bas en Emily - WaarBenJij.nu Terug bij af - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van Bas en Emily - WaarBenJij.nu

Terug bij af

Blijf op de hoogte en volg Bas en Emily

02 November 2015 | Verenigde Staten, Fort Myers

Na een prima nacht in het motel zijn we zondagochtend een stukje terug gereden naar de Everglades. Op deze dag was het 32 graden en liepen we daar in een lange spijkerbroek! Er waren heel veel verschillende tours waar we uit konden kiezen en laat dat nou net niet ons sterkste punt hier zijn. In everglades city kwamen we een goede deal tegen. Bij Captain Jack's hebben we een 1 uur durende mangrove airboat tour gedaan (wat een dikke motor ligt er in zo'n airboat). Tijdens de tour zijn we op hoge snelheid over het water tussen de mangroven gevaren. We hebben verschillende alligators gezien en daarnaast zelfs nog meerdere racoons! Na de tour konden we nog naar een alligatorshow kijken en mochten we kleine alligators vasthouden.

Op weg naar Fort Myers hadden we het er over dat het wel jammer was dat we geen wildlife hadden zien oversteken. Maar crikey!! Net voordat we de Everglades uit zouden rijden lag er dan toch een alligator op de weg en niet veel later stak er nog een racoon over. Awesome!

Onderweg naar onze volgende slaapplek zijn we voor de (verlate) lunch bij Dunkin' Donuts gestopt. Voor alles is er een eerste keer! Hier hebben we even genoten van een iced coffee. De Amerikanen weten ook wel wat lekker is. Bij de koffie hadden we een croissant met hamburger, ei en kaas besteld en een peanutbutter square. Ze verzinnen vanalles met pindakaas!

Aangekomen bij ons motel hebben we eerst een verkoelende duik genomen in het zwembad. We hadden het rijk voor ons alleen. Om de avond af te sluiten hebben we een heerlijke Buffalo Ranch Chicken pizza op onze kamer gegeten. De pizza was pittiger dan gedacht!

De volgende morgen begonnen we met een verse wafel en een glaasje jus d'orange. Na het ontbijt zijn we richting Sanibel Island vertrokken. Wauw :0 Het mooie uitzicht begon al bij de brug naar het eiland. Als eerste zijn we richting het lighthouse gereden. Hierna zijn we doorgereden naar het Ding Darling National Refuge (national park). In dit mooie natuurpark hebben we vele soorten vogels gespot, maar ook de prehistorische horseshoe crab (degenkrab). Voor de lunch zijn we doorgereden naar Captiva Island waar we bij Key Lime Bistro een lekkere buffalo chicken sandwich hebben gegeten met een Key Lime Martini erbij :) We waren nog van plan om te kayakken, maar helaas was de dag iets te snel om. Dan maar een frozen yoghurt halen! In de avond hebben we tot na zonsondergang nog over het strand door de zee gelopen. Genieten!! Behalve de creepy slang die we tegenkwamen.

Aangezien het vorige motel goed was bevallen hebben we besloten om hier naar terug te keren. Morgen (dinsdag) dan maar kayakken :). Eerst lekker slapen in een te breed bed.

Greetings from the Sunshine State

• 03 November 2015 - 20:07

M&F:

We genieten van jullie reisverslagen en merken dat jullie al behoorlijk ingeburgerd zijn met woorden als "Wildlife", "Crikey" en "Awesome". Jullie motelkamer zal wel behoorlijk gelucht moeten zijn na de Buffalo Ranch Chicken pizza ;-)
    Have fun!

• 05 November 2015 - 16:42

Freek:

Nu wordt het pas echt : alligator en slang onderweg, maar wat een prachtig palmenstrand, om jaloers op te worden in het mistige, koude Hogeland. Genieten maar!