Nature hopping Yosemite and Sequoia - Reisverslag uit Lake Isabella, Verenigde Staten van Bas en Emily - WaarBenJij.nu Nature hopping Yosemite and Sequoia - Reisverslag uit Lake Isabella, Verenigde Staten van Bas en Emily - WaarBenJij.nu

Nature hopping Yosemite and Sequoia

Door: BE

Blijf op de hoogte en volg Bas en Emily

06 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Lake Isabella

What better than to spend your birthday in a sunny Yosemite.
Voor Emily d'r eerste verjaardag in het buitenland stond Yosemite op de planning. Aangezien we veel wilde zien en maar 1 dag hadden voor dit park, stonden we als vroege vogels op (om 5h), om zo rond 7h de ingang binnen te rijden. Als eerst hebben we de Mist trail gewandeld richting de Vernall Falls. Helaas was deze waterval niet in volle glorie aanwezig en kwam er maar een klein stroompje naar beneden. Na de Vernall Falls hadden we een kleine hoop op de lower Yosemite Falls. Hier was het smeltwater echter helemaal op, dat was dus echt een deceptie, geen druppel water te zien! Na een aardige hike zijn we via een aantal mooie punten richting Glacier Point gereden. Gelukkig maakte dat prachtige uitzicht alles weer goed!

Rond het einde van de middag zijn we richting Sequoia gereden om daar op een KOA campground te overnachten.

De volgende morgen was Sequoia National Park aan de beurt!
Via flink wat haarspeldbochten met de RV, kwamen we aller eerst aan bij de General Sherman Tree. Dit is de grootste boom ter wereld en is al duizenden jaren oud.
Hierna wilde we richting de Tunnel Log parkeerplaats rijden, maar omdat de RV langer is dan 22feet moesten we hem op de grotere parkeerplaats neerzetten. Dit was alleen nog een aardig stuk (+- 6km) lopen van de Tunnel Log vandaan. Na deze omgevallen Sequoia boom waar een tunnel van gemaakt is, zijn we verder gelopen naar Moro Rock. Deze was te beklimmen door ruim 400 treden te nemen. Onze voeten waren toch wel een beetje moe aan het worden, dus om ons de hele wandeling naar beneden te besparen zijn we liftend naar de parkeerplaats gekomen.

Afgelopen nacht hebben we op het "strand" van Isabella Lake gestaan en vandaag gaan we via Death Valley richting Las Vegas.